Blog

Globtroterskie Opowieści

Odkrywamy świat krok po kroku
Historie, inspiracje i praktyczne porady dla miłośników podróży

Dlaczego warto korzystać z agencji eventowej?

Organizowanie eventów firmowych to często bardzo skomplikowane przedsięwzięcie, które wymaga od organizatora czasu, kreatywności i zaangażowania. Z tego powodu wiele firm decyduje się na skorzystanie z usług profesjonalistów. Firma organizująca eventy posiada już know-how w tym zakresie, dzięki czemu zorganizowane przez nich wydarzenia stoją na najwyższym poziomie, a pracownicy firmy mogą w pełni skupić się na swoich obowiązkach.

Jak wygląda współpraca z agencją eventową?

Aby podjąć współpracę z agencją, której specjalizacją jest organizacja eventów dla firm, w pierwszej kolejności należy zdecydować o przewidywanej liczbie osób, budżecie, jaki firma chce przeznaczyć na zorganizowanie wydarzenia oraz o jego charakterze – czy to ma być wyjazd incentive, czy może impreza integracyjna organizowana na miejscu. Dzięki temu współpraca z agencją przebiegnie sprawniej. Organizacja eventu to skomplikowane przedsięwzięcie, które wymaga dokładności, dlatego ważne, by uzupełnić brief, który firma otrzyma od agencji. Zawarte w nim informacje będą kluczowe w tworzeniu planów wydarzenia.

Po wypełnieniu briefu agencja eventowa (Poznań) będzie w stanie stworzyć koncepcję wydarzenia, którego celem może być integracja pracowników, nagrodzenie ich lub zacieśnianie współpracy różnych podmiotów. Następnie firma organizująca eventy stworzy scenariusz wydarzenia, który będzie dopasowany do potrzeb zawartych w briefie, a po jego akceptacji, przejdzie do organizowania wszystkich poszczególnych czynności, które zostały uzgodnione. Z racji, iż w agencji pracują specjaliści znający się na rzeczy, wiedzą, że każdy plan może zostać zniweczony przez choćby najmniejszą niedogodność. Dzięki temu przygotują również plany awaryjne, które będą w stanie uratować każdą sytuację.

Korzyści wynikające z zatrudnienia agencji eventowej

Agencja eventowa może być prawdziwym wybawieniem w każdym aspekcie wydarzenia. Pomoc przy organizacji eventów dotyczy każdego szczegółu dotyczącego takiej imprezy, od wyboru lokalizacji czy charakteru eventu, aż po drobne upominki dla gości. Pozwoli to na dopracowanie organizacji w każdym aspekcie.

Istotnym czynnikiem jest również wiedza i doświadczenie, jakimi dysponują specjaliści z agencji. Dzięki temu wiedzą dokładnie, jak powinna wyglądać odpowiednia impreza integracyjna czy też wyjazd incentive dla pracowników. Przedstawiciele agencji w przeszłości współpracowali już z wieloma usługodawcami, którzy mogą uświetnić firmowe wydarzenie, dzięki czemu mają podstawę do wyboru odpowiednich osób. Ponadto agencje, dzięki częstej współpracy z danymi wykonawcami mogą mieć preferencyjne ceny. W ten sposób firma jest w stanie zaoszczędzić nie tylko czas, ale również pieniądze.

Warto także zaznaczyć, że specjaliści od organizowania eventów znają aktualne trendy. Dodatkowo event managerowie trzymają pieczę nad imprezą również w jej trakcie, dzięki czemu są w stanie zareagować na każdy problem.

Czy inwestycja w team building się opłaci?

Efektywna praca jest uwarunkowana wieloma czynnikami. Jednym z nich jest czerpana z niej satysfakcja. Duże znaczenie ma również atmosfera, która panuje w miejscu pracy. Niejednokrotnie osiągane wyniki są odzwierciedleniem aury, która mu towarzyszy. Właśnie dlatego tak ważny jest team building, którego celem jest integracja zespołu pracowników lub poprawa atmosfery. Działania podjęte w ramach team buildingu często przynoszą wymierne korzyści.

Kiedy zdecydować się na team building?

Atmosfera w miejscu pracy jest niezwykle ważna, dlatego zawsze warto o nią dbać. Istnieje wiele sposobów na jej poprawę. Dużą popularnością cieszą się wyjazdy integracyjne firmowe, podczas których pracownicy mogą wspólnie wykonywać różne aktywności. Istnieją konkretne przesłanki, które wskazują na to, że pomysły na team building warto wcielić w życie.

Świetnym sposobem na budowanie efektywnego zespołu jest właśnie team building dla firm. Dlatego warto postawić na integrację pracowników w momencie, gdy firma została niedawno założona, a jej pracownicy nie znają się jeszcze zbyt dobrze. Innymi sytuacjami, w których korzystnie jest zintegrować pracowników, są połączenie firm lub zmiana na stanowiskach w firmie. Wówczas ważne jest, aby kierownictwo również brało udział w zabawach. W innym wypadku team building może nie przynieść zakładanych efektów. Również powstanie nowego projektu, w ramach którego powstaje nowy zespół, jest odpowiednią przesłanką na budowanie zespołu poprzez wspólną integrację.

Innymi powodami, dla których warto wykorzystać pomysł na integrację zespołu, są sytuacje konfliktowe mające miejsce w firmie. W ich wyniku niejednokrotnie spada motywacja pracowników. Skutkiem tego jest także obniżona wydajność pracy, co może być powodem strat dla firmy. Wyjazd integracyjny może rozwiązać ten problem – w jego trakcie może dojść do zażegnania konfliktów, co przełoży się na lepszą atmosferę.

Wpływ team building na pracowników

Team building niesie ze sobą wiele korzyści. Do najważniejszych należy poznanie się uczestników oraz ich integracja. Dzięki temu komunikacja w zespole będzie skuteczniejsza, co przełoży się na lepsze wyniki.

Ogromną zaletą zabaw, podczas których pracownicy zostają podzieleni na zespoły, a następnie rywalizują, rozwiązują zagadki intelektualne czy konkurują w dyscyplinach sportowych, jest poznanie ról pracowników oraz wyłonienie lidera grupy. Wnikliwy obserwator na pewno wyłapie różne szczegóły, które mogą następnie przesądzić o roli pracownika w zespole.

Oczywistą korzyścią jest zwiększona wydajność pracowników. Jest to efektem dobrej atmosfery, która wytworzyła się podczas team buildingu. Jest jeszcze jedna kwestia, na którą wpływ ma budowanie zespołu – doceniony pracownik, którego cieszy dobra atmosfera i dobre relacje w miejscu pracy, wykazuje wyższą lojalność, dzięki czemu nawet w przypadku otrzymania nieznacznie lepszej finansowo oferty pracy u konkurencji, wybierze dobrą atmosferę i komfort psychiczny.

Aby team building był skuteczny, warto zadbać o kilka czynników, które będą miały wpływ na efektywność budowania zespołu. Jednym z nich jest stworzenie sprzyjającego dobrej atmosferze środowiska. Nie powinno się powielać wcześniejszych, niedziałających schematów, które doprowadziły do zepsucia atmosfery w firmie.

Blog podróżniczy pełen przygód, inspiracji i opowieści z każdego zakątka świata