Blog
Globtroterskie Opowieści
Odkrywamy świat krok po kroku
Historie, inspiracje i praktyczne porady dla miłośników podróży
Polska czy zagranica - jaki kierunek wybrać na wycieczkę firmową?
Wycieczki firmowe nie są już czymś zarezerwowanym wyłącznie dla największych, najbogatszych podmiotów na rynku. Decyduje się na nie również coraz więcej mniejszych przedsiębiorstw, doceniając korzyści biznesowe, jakie mogą one przynieść. Jednym z podstawowych pytań, jakie należy zadać sobie podczas organizacji wyjazdu, jest to o jego kierunek. Podpowiadamy, jakie zalety mają zagraniczne wyjazdy firmowe, a jakie te mniej odległe, na terenie Polski.
Wycieczki pracownicze na terenie Polski
Wciąż częściej wybieranym rozwiązaniem, a także rzecz jasna mniej kosztownym, są wycieczki pracownicze organizowane na terenie Polski. Ich celem jest najczęściej integracja personelu oraz budowa relacji w zespole. Sprawdzają się we wszelkich przedsiębiorstwach, gdzie dochodzi do częstych zmian personalnych, czy dużej rozbudowy poszczególnych działów.
Ciekawe wycieczki dla pracowników na terenie naszego kraju mogą odbywać się zarówno w popularnych miejscowościach turystycznych nad morzem, czy w górach, jak też bez konieczności dalszego wyjazdu, w mieście, gdzie przedsiębiorstwo ma swoją siedzibę. Jeżeli głównym celem jest zintegrowanie pracowników i wzmocnienie w nich poczucia identyfikacji z firmą, kluczowe jest odpowiednie zorganizowanie czasu i atrakcji, a to da się właściwie przygotować praktycznie w każdym miejscu.
Popularne wycieczki dla firm w ramach team buildingu w Polsce to m.in. wyjścia na paintball, udział w grach miejskich, czy manewrach wojskowych. Jeżeli możesz pozwolić sobie na dalszy wyjazd, warto zorganizować regaty na jeziorze, czy zawody snowboardowe, podczas których uczestnicy będą mogli zarówno ze sobą współpracować, jak i rywalizować. Ponadto w program, jaki ma tego rodzaju wycieczka integracyjna dla pracowników łatwo wpleść dedykowane szkolenia, czy udział w konferencjach lub eventach branżowych.
Wycieczki zagraniczne dla firm
Wycieczki zagraniczne dla firm wiążą się z reguły z większym wydatkiem, a także koniecznością poświęcenia większej uwagi na ich planowanie. W związku z tym organizuje się je przeważnie dla mniejszych grup, nawet zaledwie kilkuosobowych. Często mają one charakter nie tylko integracyjny i motywacyjny, lecz przede wszystkim są nagrodą. Wyjazdy zagraniczne dla firm są chętnie stosowane jako forma podziękowania za zrealizowanie ważnego dla przedsiębiorstwa projektu, czy pozyskanie kluczowego klienta.
Wyjazdy integracyjne zagraniczne organizowane są praktycznie we wszystkich kierunkach na całym świecie. Akcenty przesuwa się w ich trakcie bardziej w kierunku prywatnych relacji i odpoczynku, w związku z czym można pozwolić sobie nawet na najbardziej nietuzinkowe, kreatywne pomysły. Mieliśmy już okazję realizować wycieczki pracownicze do takich miejsc, jak Kuba, Zanzibar, Wietnam, Kazachstan, Meksyk, czy Norwegia. W każdy z takich wyjazdów można również wpleść atrakcje, które byłyby trudno dostępne dla uczestników wycieczki, gdyby zdecydowali się oni na taki sam wyjazd samodzielnie. Dzięki temu pracownicy czują się jeszcze bardziej docenieni i zyskują poczucie, że są ważną częścią firmy, a wspomnienia z wyjazdu pozostają z nimi przez długi czas.
O czym należy pamiętać podczas organizacji konferencji?
Nasza firma od lat zajmuje się kompleksową organizacją konferencji, niezależnie od branży, w jakiej działa dane przedsiębiorstwo, a także indywidualnych potrzeb oraz wymagań merytorycznych. Choć każda sytuacja jest inna i wymaga spersonalizowanego podejścia, można wyróżnić kilka najważniejszych zasad, o których warto zawsze pamiętać. Podpowiadamy, czego nie powinno się pominąć, gdy przed Twoją firmą stoi zadanie, jakim jest przygotowanie konferencji.
Organizacja konferencji biznesowych – podstawowe zasady
Pierwszym krokiem w organizacji każdej konferencji lub eventu powinno być sprecyzowanie jej celu, a także grupy docelowej. Wyróżnić można m.in. wydarzenia przeznaczone dla personelu danej firmy, całej branży, czy osób spoza niej, które mogą zostać potencjalnymi klientami czy partnerami biznesowymi. To, jaką decyzję podejmiesz w tym zakresie, wpłynie nie tylko na harmonogram organizacji konferencji, czy jej program, ale też na miejsce, a także potrzeby budżetowe.
Po pomoc do firmy profesjonalnie zajmującej się organizacją konferencji warto zgłosić się, mając już wstępny zarys pomysłu wydarzenia. Określ, jakie masz potrzeby pod względem liczby gości, profilu uczestników, planowanych prelegentów, a także budżetu. Na podstawie tak przyjętych założeń będziemy w stanie dopracować wszystkie detale. Kompleksowa organizacja konferencji, która jest jedną z naszych specjalności, pomoże Twojej firmie zarówno w tak podstawowych kwestiach, jak znalezienie odpowiedniego miejsca na konferencję, jak też tych najbardziej szczegółowych, jak obsługa techniczna konferencji, czy transfer przybyłych gości.
Organizacja konferencji firmowej – praktyczne wskazówki
Skoro wiesz, już, jak w podstawowym zakresie wygląda organizacja konferencji krok po kroku, warto przytoczyć też kilka mniej oczywistych, praktycznych porad dotyczących kwestii, o których zdarza się przedsiębiorcom zapominać.
Pamiętaj, aby planując budżet, nie zakładać wydania go do ostatniej złotówki. Nawet najlepsza organizacja konferencji firmowej nie da Ci stuprocentowej pewności, że nie wydarzą się wszelkiego rodzaju nieprzewidziane, niezależne od Ciebie czy organizatora zdarzenia, jak np. usterka sprzętu. Ważne, aby być na takie sytuacje przygotowanym zarówno pod względem planu awaryjnego, jak i budżetu. Konieczne jest zaplanowanie bezpiecznej, umożliwiającej działanie rezerwy finansowej, która przyda się właśnie w takich okolicznościach. Korzystając z usług doświadczonych podmiotów, których specjalnością jest organizacja konferencji dla firm, jak np. Adventure Planet, masz też pewność, że w przypadku jakiegokolwiek problemu zaistniałego przed, a nawet w czasie wydarzenia, znajdzie się alternatywne rozwiązanie, które pozwoli skutecznie doprowadzić event do końca.
Na koniec warto wspomnieć o jeszcze jednej, prostej kwestii – każde z tego rodzaju wydarzeń to nie tylko prelekcje branżowe oraz obowiązki zawodowe, lecz też okazja do spotkań i spędzania czasu wolnego. Uczestnicy muszą mieć możliwość swobodnego porozmawiania ze sobą, a także odpoczynku. Organizacja konferencji biznesowych to zatem nie tylko wszelkie elementy części oficjalnej, jak prelekcje i spotkania, ale też konieczność zapewnienia swobodniejszych atrakcji, posiłków, a w niektórych przypadkach nawet zakwaterowania dla gości. Aby nie pominąć żadnej z tych kwestii, tym bardziej warto oddać przygotowanie eventu w ręce profesjonalistów.